2023 Mayıs Atamasında İlçemize Atanan Öğretmenlerden İstenecek Evraklar
1045
09:38
22.08.2023

Atamaların Duyurulması ve Tebligat ile Göreve Başlama

Bilgisayar ortamında gerçekleştirilen atama sonuçları, Bakanlığın http://personel.meb.gov.tr internet adresinden duyurulacaktır. Atama kararnameleri, il millî eğitim müdürlüklerine elektronik ortamda gönderilecektir. Ataması yapılanların başvuruda belirttikleri elektronik posta adreslerine 7201 sayılı Tebligat Kanununa göre elektronik ortamda tebligat yapılacaktır. Elektronik posta adresinin hatalı veya eksik olması ya da aktif olmaması durumunda oluşacak hukuki sonuçlardan adaylar sorumlu olacaktır.

Sözleşmeli öğretmen olarak ataması yapılanlardan göreve başlama işlemi esnasında aşağıdaki belgeler istenecektir:

Bu duyuruda başvuru esnasında isteneceği belirtilen belgeler,

1. Son altı ay içinde çekilmiş vesikalık fotoğraf (6 adet biyometrik fotoğraf),

2. Mal bildirimi (ilçe millî eğitim müdürlüklerinden temin edilecektir),

3. Kamu Görevlileri Etik Sözleşmesi(ilçe millî eğitim müdürlüklerinden temin edilecektir),

4. Elektronik Başvuru Formunun onaylı örneği,

5. Mülakat Başvuru Formu (E-Devletten çıktısı alınabilir),

6. Diploma(aslı veya noter tasdikli örneği) ve varsa Pedagojik Formasyon Belgesi(aslı veya noter tasdikli örneği).

7. Sağlık durumu yönünden öğretmenlik görevini yapmasına engel bir durumu olmadığına dair tam teşekküllü bir hastaneden alınacak sağlık kurulu raporu,

8. Güncel tarihli Adli Sicil Kaydını gösterir belge,

9. Askerlik Durum Belgesi (Erkekler için),

10. Nüfus Cüzdanı Fotokopisi

11. Öğretmen Özlük Dosyası (Sarı Klasör)

12. İlçemizde yeni göreve başlayacak öğretmenlerin VAN MERKEZDE CUMHURİYET CADDESİNDEKİ İŞ BANKASI şubesinden maaş hesabı açtırıp gelmesi gerekmektedir. Maaş hesabı açtırmadan gelen öğretmenlerin görevleri başlatılamayacaktır.
 

Ataması yapılanlar, yukarıda belirtilen belgeler ile birlikte atandıkları ilçe millî eğitim müdürlüklerine başvurarak göreve başlama talebinde bulunacaktır. İstenilen belgeleri tam olarak ibraz edenler, sözleşme yapılarak göreve başlatılacak; belgelerinde eksiklik görülenler ya da belgeleri eksik olanlar göreve başlatılmayacaktır.

 Elektronik Başvuru Formundaki beyanları ile ibraz ettikleri belgeler ilçe millî müdürlüklerince değerlendirilecek, göreve başlatılmasına engel hali bulunmayanlar göreve başlatılacak; göreve başlatılmasında tereddüde düşülenler ise değerlendirilmek üzere Personel Genel Müdürlüğü Öğretmen Atama Daire Başkanlığına bildirilecektir.

 Sabıka sorgulama belgesinde "Adli sicil kaydı vardır" ibaresi bulunanlara ait sabıka sorgulama belgesi ile buna ilişkin mahkeme kararı temin edilerek Personel Genel Müdürlüğü Öğretmen Atama Daire Başkanlığına gönderilecektir. Bu adaylar hakkında Bakanlığın vereceği karar doğrultusunda işlem yapılacaktır.

 Göreve başlama esnasında istenilen sağlık durumu yönünden öğretmenlik görevini yapmasına engel bir durumu olmadığına dair tam teşekküllü bir hastaneden alınacak sağlık kurulu raporunda yer alan ifadeler doğrultusunda göreve başlatılmasında tereddüt oluşanlar için Personel Genel Müdürlüğü Öğretmen Atama Daire Başkanlığından görüş istenilecektir.

 Atamaları kendilerine tebliğ edilenler, tebliğ tarihini izleyen 15 gün içinde göreve başlamak üzere atandıkları ilçe millî eğitim müdürlüklerine istenilen belgelerle birlikte başvuruda bulunacaktır.

 

Göreve başlamayanlar hakkında yapılacak işlemler

1. Belge ile ispatı mümkün zorlayıcı sebepler olmaksızın süresi içerisinde göreve başlayamayanlar ile belge ile ispatı mümkün zorlayıcı sebeplerle göreve başlamama hâli iki ayı aştığı takdirde bu kişilerin atamaları iptal edilecektir.

2. Ataması iptal edilenler, bir yıl süreyle sözleşmeli öğretmenlik pozisyonlarına atanmak üzere başvuruda bulunamayacaktır.

3. Atama şartlarını taşımadıklarının anlaşılması nedeniyle atamaları iptal edilenler ile süresi içinde göreve başlamayanların yerine sözlü sınav sonuçlarının kesinleştiği tarihten itibaren altı aylık süre içinde puan üstünlüğüne göre atama yapılabilecektir.

Yayın Tarihi: 22.08.2023