VAN GEVAŞ İLÇE MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

2021 yılı Mayıs ayı YÖGEP toplantısı belirlenen gündem maddeleri doğrultusunda yapıldı.

2021 yılı Mayıs ayı YÖGEP toplantısı belirlenen gündem maddeleri doğrultusunda yapıldı.

24.05.2021 Pazartesi Saat 11.00'da Gevaş Anadolu İmam Hatip Lisesi Okul Müdürü odasinda Gevaş Anadolu İmam Hatip Lisesi ve Gevaş Atatürk İmam Hatip Ortaokulu yöneticilerinin katılımıyla 2021 yılı Mayıs ayı YÖGEP(Yönetici Gelişim Planı) toplantısı yapıldı.

 

GÜNDEM MADDELERİ:

  • Öğrencilerin ilgi, istidat ve kabiliyetlerinin keşfedilmesi, etkili rehberlik ve doğru yönlendirme.

 

ÖĞRENCİLERİN İLGİ, İSTİDAT VE KABİLİYETLERİNİN KEŞFEDİLMESİ, ETKİLİ REHBERLİK VE DOĞRU YÖNLENDİRME

Öğrencilerin kendilerini tanımaları, potansiyellerini en uygun şekilde kullanabilmeleri, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda gerçekçi kararlar verebilmeleri açısında etkili rehberlik ve doğru yönlendirme büyük önem taşımaktadır. Bu sürecin sağlıklı bir şekilde yürütülebilmesi için öğretmen, öğrenci, veli ve rehberlik servisinin uyumlu bir şekilde çalışması gerekmektedir. 

Özellikle ilkokul döneminde sınıf öğretmeni en az aile kadar öğrenci ile iletişim içerisindedir.  Öğretmenin öğrenciyi tanımasında "gözlem" her gelişim çağı için önemli bir yaklaşımdır. Bunun yanısıra rehberlik servisinin işbirliği ile uygulanacak çeşitli rehberlik etkinleri, ölçek ve envanterler öğrencilerin ilgi ve yeteneklerini tanımlama ve yönlendirmede çok önemli bilgiler sunmaktadır. Bu süreç mesleki rehberlik olarak tanımlanmaktadır. Yapılan rehberlik etkinleri özellikler bireyi tanıma teknikleri, öğrencinin güçlü ve zayıf yönlerini keşfetmesinde, kendi özellikleri ile mesleğin gerektirdiği özellikler arasında bağlantı kurmasında, kendini tanıması ve meslekleri keşfetmesinde önemli rol oynar. Ölçek ve envanter uygulamaları da öğrenciye kendini keşfetmesinde, ilgi ve yeteneklerinin farkına varmasında önemli bilgiler sağlamaktadır. Örneğin uygulanan bir "mesleki eğilim belirleme envanteri" öğrencinin ilgi ve yeteneklerine uygun seçimlerini, meslek grupları ile eşleştirerek öğrenciye sunabilir. Öğrenci için ise bu ve bunun gibi ölçek uygulamaları keyifli bir uygulama olmakta ve merak uyandırmaktadır.

Ortaokul döneminde rehberlik servisi öğrencilere farklı lise programları hakkında bilgi vermeli, aralarındaki benzerlik ve ayrılıkları göstermeli, lise programlarının hazırladığı iş ve meslek alanlarına ilişkin yeterli ve doğru bilgiler sunmalıdır. Daha sonraki süreçte ise nereden ve nasıl bilgi edinebileceklerini açıklamalıdır. Lise döneminde ise rehberlik servisi üst öğrenime geçiş sınavları ve üst öğrenim kurumları hakkında bilgiler sunmalı ve doğru bilgilere ulaşacak kaynakları göstermeli ve destek olmaya devam etmelidir. Bütün bu çalışmalar çeşitli meslek panoları ile gezi planlamaları ile desteklenebilir. 

Bütün bu çalışmalar bireyin kendine uygun alan ve mesleğe yönelmesi bununla birlikte kendisi ile barışık, mutlu ve huzurlu olması dolayısı ile de uzun vadede ülkenin huzur ve refahını arttıracak sonuca ulaşmaktadır.

 

26-05-202126-05-2021

Karşıyaka Mahallesi,Halime Hatun Caddesi No16 65700 GEVAŞVAN - 04326122025

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.